Tea Zavacki: Vidjeti primjenu teorije u praksi je najbolji osjećaj iz perspektive trenera.

Tea Zavacki, mlada preduzetnica iz Zagreba, koja je uzela stvar u svoje ruke i odlučila da radi po svom. Prije godinu, dvije, kada sam ulazila u svijet freelancer-a, Teu sam zapratila. Uvijek je postavljala pitanja koja sam i ja sebi postavljala, ali ona je znala i odgovor na njih. Ni sanjala nisam, da ću nakon dvije godine imati svoj portal, i da će moja redakcija prisustvovati Teinoj akademiji, da ću jedne divne subote, u Zagrebu, nju upoznati i da će mi ona, po ko zna koji put, dati vjetar u leđa i pokazati da sam na pravom putu. Tada je i nastala ideja za ovaj intervju. Ona je sjajna! Pročitajte o čemu smo pričale, sigurna sam da ćete osjetiti tu energiju. Možda i vas zagolica pa krenete #RADITIPOSVOM.

Tea, opiši nam svoj razvojni put. Šta je to što te motivisalo da se kreneš baviti ovim poslom i da radiš po svom?

Najkonkretnije rečeno – osjećaj. Osjećaj da ne bih trebala raditi tipičan inženjerski posao nego „nešto drugo“. Iako moj inženjerski mozak voli planiranje i opipljive alate i konkretne procese donošenja odluka, najbolje odluke sam obično na kraju uvijek donijela prema feelingu.

Kako je nastao TeaTime i kada si oslobodila ideju u svojoj glavi i odvažno se upustila u taj izazov?

TeaTime je dugo čekao da skupim dovoljno hrabrosti i svoje ideje podijelim sa svijetom. Četiri godine je ideja o blogu postojala samo u mojoj glavi, nakon čega sam kupila domenu koja je 12 mjeseci kasnije i dalje stajala prazna. U tom periodu otišla sam na konferenciju gdje sam u opuštenom razgovoru s novim i poznatim ljudima primijetila da uporno ponavljam istu rečenicu “i ja bih voljela pokrenuti platformu…”. U tom trenutku pomislila sam dvije stvari: gotovo svi pokrećemo nešto svoje i jedina razlika između žena u publici i žena na pozornici tog dana bila je u činjenici da su ove druge napravile prvi korak. Druga misao koja mi je prošla kroz glavu bila je – Tea, da si počela pisati čim si kupila domenu sada bi već imala 1-godišnji blog i punih 12 mjeseci sadržaja. Prvi tekst na teatime.com.hr nastao je već sljedeći dan.

View this post on Instagram

Prošla 3 tjedna – I had the.best.time.ever. . Poslovno barem. Iako ni privatno nije daleko budući da je i D. došao na zadnju #radimposvom radionicu i odradio kratki Q&A. 😁 . Zvučat će cheesy ali – upravo radim ono što sam htjela raditi još prije 5 godina kad sam prvi put naišla na @marieforleo i pomislila – to je to! 🤩 To je ono što želim raditi, o čemu želim istraživati i u čemu želim pomicati granice 0-24. . Zašto? Zato što je potencijal online svijeta ogroman. Zato što je naše tržište toliko nezasićeno da ima prostora za baš svaku ideju koju želiš testirati. Zato što dolazi cijela jedna nova generacija online poduzetnika/freelancera/digitalnih nomada koji žele kreirati posao po svojoj mjeri kreirajući pritom vrijednost za svoju zajednicu. 🙌 . Dolaze ljudi koji znaju da je moguće. I sve što je potrebno je: • dobar why u pozadini • prave vrijednosti kao dio brenda • pametno odabrana i definirana niša/persona • kvalitetan proizvod/usluga koja pogađa pravu potrebu • dobra content strategija • malo znanja prodaje i marketinga • hrabrost fokusirati se samo na ono bitno • malo uspješnog nošenja sa strahovima i neizvjesnošću • i 100%-tno uvjerenje da je moguće. . 30 ljudi koji su prošli kroz prvu #radimposvom akademiju imaju all-of-the-above i jedva čekam pratiti razvoj njihove priče i biznisa online. 🤩 . Nakon kratke IG ankete odlučili ste da želite o ovim temama čitati i na TeaTimeu. Od sljedećeg tjedna krećemo s uobičajenim redovitim rasporedom utorkom i pričamo o vašem #radimposvom scenariju. . Jako sam happy što zajedno gradimo ono što želimo. Sve drugo bi bilo dosadno. 😎💛

A post shared by Tea Zavacki (@teatime.com.hr) on

Koje teme voliš da obrađuješ?

Volim konkretne how-to teme i primjenu psiholoških koncepata u biznisu. Zbog toga sam tijekom protekle 3 godine na blogu većinom pisala o produktivnosti i fokusu, organizaciji vremena, motivaciji i općenito osobnom i poslovnom napretku. U međuvremenu sam jako zavoljela marketing i korisničko iskustvo, tj. njihovu primjenu u poslovnim modelima online tako da će i te teme pronaći svoje mjesto na blogu u mjesecima koji slijede.

Ko su tvoji pratioci i kakve su njihove reakcije na tvoj rad?

Iz svakodnevne interakcije s tim genijalnim ljudima na svim kanalima, rekla bih da TeaTime vole ambiciozni kreativci koje motivira svakodnevno unaprjeđivanje sebe i svoje okoline te pomicanje granica. Što se tiče reakcija i podrške – to je primarni razlog zbog kojeg i dalje redovito kreiram sadržaj 3 godine kasnije.

Pred tobom je jedan tvoj radni dan. Kako on izgleda?

Jutarnja rutina je svaki dan manje-više ista i sastoji se od šetnje sa Zoe (malom šnaucericom) i doručka. Nakon toga oko 8:30 otvaram kalendar o kojem sam nedavno pisala na blogu i jednostavno pratim raspored koji sam isplanirala za taj dan. Moj posao se (ako nisam na terenu i ne držim radionice) većinom sastoji od neglamuroznih aktivnosti koje obožavam – kreiranja sadržaja i odgovaranja na poruke i mailove.

Da li je Hrvatska otvorena prema ovom zanimanju? Kakvi su uslovi kada se baviš poslom ovakvog tip?

Ako pričamo o radionicama – apsolutno, posebno u poslovnom segmentu. Edukacija ima svoje mjesto u proračunima kompanija, a i na pojedinačnoj razini smo u velikoj mjeri osvijestili da edukacija ne staje s diplomom tako da i privatno ulažemo u taj segment rada na sebi. S druge strane, segment online edukacije je u Hrvatskoj još uvijek u začecima i predstavlja mi jako zanimljiv poslovni izazov s kojim se planiram puno više pozabaviti u budućnosti.

Ko su ljudi koje voliš da pratiš, možeš li nam nekoga posebno izdvojiti?

Većinu “online mentora” otkrila sam još tijekom studija, a na mene su najviše utjecali – Marie Forleo, Tom Bilyeu i Seth Godin.

Pokrenula si radionicu Radim po svom. Kakvi su utisci? Kakve emocije vidiš kod svojih polaznika, a kakvi su tvoji osjećaji?

Dugo sam razmišljala o pokretanju akademije za kreativce i male poduzetnike s fokusom na teme kao što su kreiranje brenda kojeg ljudi vole, prodaja i marketing koje su preduvjet uspješne realizacije ideja u današnjem poslovnom svijetu. Realizacija samog projekta me neizmjerno veselila, no ono što je nadmašilo svaki scenarij u mojoj glavi bile su upravo reakcije polaznika. Kroz 3 tjedna imala sam se priliku družiti s 30 genijalnih (i vrlo sličnih) ljudi (među kojima su i proaktivne autorice ovog divnog portala) koji su iz radionice u radionicu sve ideje odmah primjenjivali u praksi. Vidjeti primjenu teorije u praksi je najbolji osjećaj iz perspektive trenera.

Kada imaš dan za sebe, šta voliš da radiš i kako provodiš slobodno vrijeme?

Iako sam privatno tipični introvert, s godinama postajem sve društvenija (možda i zato što sada većinu radnog vremena provodim sa Zoe radeći od doma). Ako se ne družim s D. i Zoe (ili drugim dragim ljudima), onda šetam, čitam, brainstormam. To bi bilo produktivno punjenje baterija. Što se tiče neproduktivnog, svako toliko, nakon dinamičnijeg poslovnog perioda, volim u potpunosti isključiti mozak uz dobar film ili seriju. I da, obožavam otići u kino, slaba sam na sve filmove o superherojima.

Na koji način se usavršavaš i kako realizuješ nadolazeće korake?

Čitajući knjige, ali i slušajući različite podcaste i video sadržaje online. Trenutno najdraže platforme za „usavršavanje“ su mi Skillshare i Highbrow. Što se tiče realizacije – pokušavam se fokusirati na male korake iz dana u dan. To je jedini način da štreberica u meni prijeđe iz moda dugoročnog planiranja u praksu. To, i rokovi koje zadajem sama sebi.

Ljeto je tu. Šta si planirala za ovaj period i koje su to ideje koje želiš uskoro ispuniti?

Tijekom sljedeća 3 mjeseca planiram se fokusirati na projekte koje sam nedavno lansirala – #radimposvom akademiju koju sam spomenula i Content Creatives online program namijenjen svima koji žele početi ili nastaviti kreirati online sadržaj – redovitije, jednostavnije i s guštom. Osim toga – psihički se pripremam za jesen koja donosi zanimljive promjene i jedva čekam i te novosti podijeliti s vama.

Fotografija: privatna arhiva

Ostavite komentar..